Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δίνουν πνοή στον Εθνικό Κήπο;

Το άρθρο της κ. Α. Καρίμαλη στο Έθνος, μου έδωσε την αίσθηση, ότι ο Δήμος της Αθήνας προσπαθεί μέσω του άρθρου αυτού, να απολογηθεί στο ευρύ κοινό και τους ανθρώπους, που βλέπουν ότι ο Εθνικός Κήπος σήμερα οδεύει από το κακό στο χειρότερο και διαβάζοντας κάποιος το άρθρο, μπορεί να διερωτηθεί για πολλές αντιφάσεις, οι πιο ηχηρές από τις οποίες παρατίθενται εδώ.
  1. Πώς λέει η αρθρογράφος ότι ο Δήμος «απέφευγε μέχρι τώρα να πάρει σαφή θέση στην κόντρα που είχε ξεσπάσει. Προσφάτως, ωστόσο, αποφάσισε να κινητοποιηθεί, παίρνοντας την κατάσταση στα χέρια του», όταν το ίδιο το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων ενέκρινε πρόταση του οργανισμού ΝΕΟΝ για παρεμβάσεις στον Κήπο, με σκοπό να φιλοξενήσει την έκθεση;  Σε τίνος τα χέρια ήταν ο Κήπος τότε και αποφάσισε «προσφάτως» ο Δήμος να πάρει την κατάσταση στα χέρια του;
  2. Κι έπειτα, για ποια «κόντρα» μιλάει το άρθρο;  Περί κόντρας πρόκειται ή περί της αποτυχημένης προσπάθειας του Δήμου να εκχωρήσει όπως – όπως τον Κήπο,  παρακάμπτοντας κάθε διαδικασία από τις προβλεπόμενες, προσπάθεια στην οποία τελικά βρήκε εμπόδια;  Καλή η προσπάθεια να εμφανιστεί το όλο θέμα σαν μια «διαμάχη φορέων», αλλά για όσους γνωρίζουν την κατάσταση, το θέμα ήταν και είναι να εξαναγκαστεί ο Δήμος να σεβαστεί και να τηρήσει τις νόμιμες διαδικασίες, για ένα θέμα τόσο ευαίσθητο όσο ο Κήπος, στο οποίο δεν χωρούν λάθη.  Οι «φορείς», πέρα από το αναφαίρετο δικαίωμα που έχουν στην διαφορετικότητα της γνώμης τους, δεν έχουν κάτι να μοιράσουν μεταξύ τους ούτε υπάρχει καμία αντιπαλότητα μεταξύ τους και όλες οι ενέργειες μελών του καταργηθέντος ΝΠΔΔ στρέφονται κατά του Δήμου και όχι κατά του άλλου ιδιωτικού φορέα, όπως κακώς ισχυρίζεται η άσχημα πληροφορημένη αρθρογράφος.
  3. Πώς η παρούσα δημοτική αρχή, από την μια μεριά παραδέχεται ότι ο Εθνικός Κήπος «χρήζει αναζωογόνησης» και από την άλλη, για τρία ολόκληρα χρόνια, έχει αφήσει τον Κήπο στην τύχη του, κάνοντας μόνο τα στοιχειωδώς απαραίτητα και ούτε κι αυτά, για να μην καταρρεύσει ολοσχερώς το ευαίσθητο οικοσύστημα εκεί, με την σχεδόν καθημερινή απώλεια σπανίων φυτών, που ευδοκιμούν εκεί και τα οποία σήμερα αργοπεθαίνουν χωρίς καμία μέριμνα για αντικατάσταση και χωρίς επιστημονική εποπτεία;  Καταλαβαίνουμε τι λέμε;
  4. Πως γίνεται ο Δήμος που «διαλέγεται με τους πάντες», να έχει αποτύχει να έχει κάποιον γόνιμο διάλογο με τους Φίλους του Εθνικού Κήπου και χρειάστηκε ο «διάλογος» να μεταφερθεί στις αίθουσες των δικαστηρίων;  Μπορεί κάποιος να μας εξηγήσει, πως γίνεται να λαμβάνεται πρώτα η απόφαση για την πρόταση του οργανισμού ΝΕΟΝ και δύο χρόνια μετά να ξεκινάει η δημόσια διαβούλευση για το Διαχειριστικό Σχέδιο για τον Εθνικό Κήπο, κάτι που έπρεπε να έχει προηγηθεί;   Για ποιον διάλογο μιλάμε, με τέτοιους όρους;
  5. Άγνωστο γιατί, επιχειρεί η αρθρογράφος να επιρρίψει την ευθύνη για την αντιπαράθεση στους Φίλους του Εθνικού Κήπου, οι οποίοι οι οποίοι «μετείχαν στο ΝΠΔΔ και δυσαρεστήθηκαν έντονα με τη διάλυσή του», ενώ είναι πασίδηλο, σε όποιον έχει μελετήσει στοιχειωδώς το θέμα, ότι οι Φίλοι του Εθνικού Κήπου αντιμάχονται πρωτοβουλίες που τεκμηριωμένα επιβαρύνουν το ευαίσθητο οικοσύστημα του Κήπου, όχι μόνο κατά την ταπεινή τους γνώμη, αλλά και κατά την γνώμη ειδικών επιστημόνων και διεθνών οργανισμών, με τους οποίους η Ελλάδα έχει συμφωνίες.  Τρέφουν μήπως και οι διεθνείς οργανισμοί δυσαρέσκεια για την κατάργηση του ΝΠΔΔ;
  6. Αναφέρεται η αρθρογράφος σε αντιδράσεις από ειδικούς επιστήμονες, μεταξύ αυτών και από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, η οποία υποστηρίζει ότι «ο Εθνικός Κήπος χρειάζεται επειγόντως φυτοτεχνικά έργα συντήρησης και προστασίας, αλλά για να είναι αποτελεσματικά πρέπει να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν από ειδικούς επιστήμονες».  Μήπως οι αντιδράσεις της επιστημονικής κοινότητας προκλήθηκαν από την αυθαιρεσία του Δήμου Αθηναίων;
  7. Τέλος, δεν μου είναι κατανοητός ο χαρακτηρισμός ο οποίος αποδίδεται σε συνεργάτες του δημάρχου, οι οποίοι δεν κατονομάζονται, ότι «τσακωμοί σε ξένον αχυρώνα είναι απαράδεκτοι».  Ποιος είναι ο ξένος αχυρώνας, κυρία Καρίμαλη και πως μεταφέρετε, έτσι αβασάνιστα τέτοιους αφορισμούς στους αναγνώστες σας;  Είναι ξένος αχυρώνας για σας, κυρία Καρίμαλη, ο Εθνικός Κήπος της Αθήνας;  Είναι ή δεν είναι αυτός, ο κήπος των παιδικών σας χρόνων;  Ανήκει αυτός ο Κήπος στους κατοίκους αυτής της πόλης ή είναι ιδιοκτησία του κ. Καμίνη, να τον διαχειρίζεται όπως εκείνος νομίζει, με εμάς να περιοριζόμαστε ελαίω κυρίου Δημάρχου στον ρόλο του απλού θεατή, διότι πρόκειται περί ξένου αχυρώνα;  Υπάρχουν τελικά κανόνες, διατυπωμένοι από την επιστημονική κοινότητα και γενικώς αποδεκτοί, ως επιστημονικά ορθοί, οι οποίοι διέπουν την χρήση αυτού του ιστορικού κήπου ή εναπόκειται στην κρίση του εκάστοτε δημοτικού συμβουλίου, να αποφασίζει με όση εμπειρία μπορεί να διαθέτει, ποιοι είναι οι κανόνες αυτοί;  Έχει τελικά ευθύνη η εκλεγμένη δημοτική αρχή για το ζωντανό αυτό μνημείο και την τύχη του ή όχι;  Θα μας πει ο κ. Δήμαρχος, που ξοδεύτηκαν τα κονδύλια του προϋπολογισμού, που αφορούν τον Εθνικό Κήπο ή διακατέχεται από αλαζονεία και δεν λαμβάνει υπ’ όψιν του κανέναν;
Αν ο Δήμος και οι εκπρόσωποι του δεν μπορούν να καταλάβουν την τύχη που έχουν, να υπάρχει μια ομάδα πολιτών της πόλης, που θέλει να ασχοληθεί, που έχει καταβάλει χρήματα για τον Κήπο, που είναι έτοιμη να χρηματοδοτήσει την διεξαγωγή μελέτης για τον Κήπο, που είναι διατεθειμένη να βοηθήσει, ώστε αυτό το περιβαλλοντικό και πολιτιστικό στοιχείο, να διατηρήσει την μοναδικότητα που το διακρίνει από άλλα παρόμοια, τότε γίνεται κατανοητό, πως θεωρούν τον Κήπο αχυρώνα, που τους ανήκει και μπορούν να τον κάνουν ότι θέλουν.

Πόσο καλύτερα θα ήταν, αν ο Δήμος μπορούσε να εκτιμήσει τα οφέλη από την συνεργασία, με ανάλογες, αξιόπιστες και με ειλικρινείς προθέσεις ομάδες πολιτών,  που θα ήθελαν αφιλοκερδώς για τους ίδιους, να συνδράμουν τον Δήμο στο έργο του.  Θα μπορούσε με το παράδειγμα αυτό, να ενθαρρύνει και άλλες τέτοιες ομάδες, για τον Λυκαβηττό, τον λόφο Στρέφη, τον Αρδηττό, τον λόφο Φιλοπάππου, το Πεδίο του Άρεως κ.α. και να κοσμήσει την Αθήνα με κήπους, που θα ήταν έργα τέχνης, αντί να προσπαθεί να υποθηκεύσει το μέλλον του καλύτερου, σπανιότερου και πολυτιμότερου κήπου, περιορίζοντας τον στον ρόλο του κομπάρσου, σε ένα αναλώσιμο σκηνικό για έργα μοντέρνας τέχνης, την στιγμή που ο ίδιος ο Κήπος είναι το έργο τέχνης και ο πρωταγωνιστής της παράστασης.

Όσο για το ποια είναι η αξία του Κήπου για τον πολίτη, ο Κήπος για όλους εμάς είναι ένας σπάνιος τόπος ανάπαυλας και περισυλλογής, που τόσο λείπει από την υπερκορεσμένη πληθυσμιακά πρωτεύουσα μας, ένα ζωντανό οικοσύστημα που παλεύει να επιβιώσει μέσα στο κέντρο της πόλης, προσφέροντας αναψυχή, ανοικτό και διαθέσιμο, σε όλους τους κατοίκους της.  Αν αυτό χαρακτηρίζεται ως «κοιμητήριο» τότε δεν κατανοούν οι κύριοι της δημοτικής αρχής, πόσο σημαντικό είναι αυτό το κοιμητήριο, εκεί που είναι και με τον ρόλο που έχει.

Ευτυχώς που η Ακρόπολη δεν είναι ευθύνη του Δήμου, αλλιώς δεν το αποκλείω, με την λογική αυτή, να βλέπαμε επεμβάσεις και τέντες, για τους κακόμοιρους τους τουρίστες, που ψήνονται τον Ιούλιο, πάνω στον Ιερό Βράχο.

M.K.


Δίνουν πνοή στον Εθνικό Κήπο

Λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Εθνικός Κήπος φαίνεται να δίνει ο Δήμος Αθηναίων, ο οποίος το προσεχές διάστημα αναμένεται να προχωρήσει σε δράσεις που στοχεύουν στην αναζωογόνησή του.

Οι δράσεις του δήμου για τον Εθνικό Κήπο περιλαμβάνουν τη συντήρηση των υποδομών και την ανάδειξη των ιστορικών μνημείων που βρίσκονται διάσπαρτα στον χώρο

Σήμερα, ο Εθνικός Κήπος βρίσκεται στο επίκεντρο μιας διαμάχης φορέων, η οποία ουσιαστικά ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, όταν και καταργήθηκε το ΝΠΔΔ που μέχρι τότε είχε την ευθύνη διαχείρισής του.

Από τη μία πλευρά, μερίδα φορέων και κατοίκων εκτιμούν ότι ο Εθνικός Κήπος πρέπει να διατηρήσει τον χαρακτήρα του, χωρίς παρεμβάσεις και εκδηλώσεις. Από την άλλη, καταγράφονται φορείς που θεωρούν ότι η αντίληψη αυτή μετατρέπει τον Κήπο σε «κοιμητήριο».

Στη μέση, ο Δήμος Αθηναίων ο οποίος απέφευγε μέχρι τώρα να πάρει σαφή θέση στην κόντρα που είχε ξεσπάσει. Προσφάτως, ωστόσο, αποφάσισε να κινητοποιηθεί, παίρνοντας την κατάσταση στα χέρια του.

Σύμφωνα με συνεργάτες του Γ. Καμίνη, γίνονται προσπάθειες ώστε ο Εθνικός Κήπος να βγει από την αφάνεια, στέλνοντας παράλληλα μήνυμα προς τις δύο πλευρές που ερίζουν για την πράσινη όαση, ότι «την αποκλειστική και τελική ευθύνη για τη λειτουργία του την έχει η δημοτική αρχή της πόλης».

Ο Κήπος έχει περιέλθει πλήρως στην αρμοδιότητα του Δήμου Αθηναίων εδώ και τρία χρόνια μετά την κατάργηση του ΝΠΔΔ, που μέχρι τότε τον διαχειριζόταν. Εναν χρόνο αργότερα, το δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων εγκρίνει πρόταση του οργανισμού «ΝΕΟΝ» του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, με σκοπό να φιλοξενηθεί στον χώρο έκθεση με σύγχρονα έργα τέχνης.

Επίσης, ενέκρινε φυτοτεχνική μελέτη την οποία είχε επιμεληθεί ο διάσημος Γάλλος αρχιτέκτονας τοπίων Λουίς Μπενέ (Louis Benech) και που μεταξύ άλλων προέβλεπε παρεμβάσεις σε οκτώ στρατηγικά σημεία για τη φιλοξενία της έκθεσης.

Τότε, όμως, ήταν που άνοιξε ο ασκός του Αιόλου για τον Εθνικό Κήπο, καθώς στο προσκήνιο μπήκαν δυναμικά οι «Φίλοι του Κήπου», οι οποίοι μετείχαν στο ΝΠΔΔ και δυσαρεστήθηκαν έντονα με τη διάλυσή του. Σημειώνεται ότι οι ίδιοι έχουν υποβάλει στο Συμβούλιο της Επικρατείας αίτηση ακύρωσης και αναστολής της απόφασης του Δήμου Αθηναίων βάσει της οποίας ο Εθνικός Κήπος περνάει στον δήμο.

Αντιδράσεις υπήρξαν και από επιστήμονες, με πρώτη την Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων που υποστήριζε ότι ο Εθνικός Κήπος χρειάζεται «επειγόντως φυτοτεχνικά έργα συντήρησης και προστασίας», αλλά για να είναι αποτελεσματικά πρέπει να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν από ειδικούς επιστήμονες.

Από την πλευρά της, η δημοτική αρχή παραδέχεται ότι ο Εθνικός Κήπος χρήζει αναζωογόνησης και, όπως αναφέρουν στελέχη του δήμου, σύντομα θα παρουσιάσει Μελέτη Διαχείρισης του Εθνικού Κήπου που κατάρτισαν οι υπηρεσίες του και η οποία θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

«Επιλογή του Δήμου Αθηναίων, που από το 2011 έχει υπό την πλήρη ευθύνη και εποπτεία του τον Εθνικό Κήπο, είναι αφού αναζωογονηθεί, να προσελκύσει και πάλι τους πολίτες. Και αυτό θα γίνει μόνο αν είναι ανοιχτός στον πολιτισμό και στη δημιουργία και αποτελεί όαση για ανάπαυλα και ψυχαγωγία», αναφέρουν συνεργάτες του Γ. Καμίνη.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
Στόχος η αναβάθμιση των υποδομών

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Σχέδιο Διαχείρισης του Εθνικού Κήπου του Δήμου Αθηναίων έχει ως στόχο τη βελτίωση και αναβάθμιση των υποδομών του, την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων του, καθώς και την αναζωογόνηση του φυσικού στοιχείου, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.

«Είναι κατανοητό και ευπρόσδεκτο το ενδιαφέρον πολιτών και φορέων, αλλά πρέπει να γίνει σαφές ότι ο δήμος διαλέγεται με τους πάντες, αλλά δεν αποδέχεται ούτε αιφνιδιασμούς ούτε τετελεσμένα. Τσακωμοί σε ξένο αχυρώνα είναι απαράδεκτοι», αναφέρουν συνεργάτες του δημάρχου προκειμένου να προλάβουν και νέες αντιδράσεις, προσθέτοντας πως στόχος είναι η έκταση «να αποκτήσει και πάλι ζωή, να ανοίξει στους πολίτες και να ξαναγίνει σημείο αναφοράς για την πόλη».


Δείτε το άρθρο
Έχετε κάποιο σχόλιο; Εσείς τι λέτε γι' αυτό; Η γνώμη σας είναι σημαντική!
Πατήστε ΚΟΙΝΗ ΧΡΗΣΗ να το μοιραστείτε στο αγαπημένο σας μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Σχόλια

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ομοφυλοφιλία και Facebook

Έγινε πολύς θόρυβος για την φωτογραφία του κ. Αύγουστου Κορτώ, στην οποία εμφανιζόταν ο ίδιος να ανταλλάσσει ένα φιλί με τον σύντροφο του.  Η φωτογραφία φέρεται να ανέβηκε από τον κ. Κορτώ στο facebook, το οποίο με την σειρά του την κατέβασε, ως ανεπιθύμητη.  Διαβάζοντας άρθρο στο Κουτί της Πανδώρας , το οποίο αναφέρεται στο περιστατικό, αυτό που με εντυπωσιάσε δεν ήταν το άρθρο, που είχε κυρίως ειδησεογραφικό χαρακτήρα, αλλά τα σχόλια, που επακολούθησαν κάτω από αυτό.  Πολλές και διαφορετικές οι απόψεις, με πιο ενδιαφέροντα τα υβριστικά σχόλια, που απαντούσαν σε άλλα σχόλια αναγνωστών. Πως μπορεί κάποιος να είναι τόσο ανοιχτός, προοδευτικός, φιλελεύθερος και δημοκρατικός στις απόψεις του και να υποστηρίζει το δικαίωμα ενός ομοφυλόφυλου ζευγαριού στην σχέση του και ταυτόχρονα να μην μπορεί να σεβαστεί μια άλλη άποψη, όταν είναι αντίθετη με την δική του;  Όταν κάποιος υποστηρίζει, ότι έχουμε δικαίωμα να επιλέγουμε ελεύθερα τον σεξουαλικό μας προσανατολισμό και ότι η επιλογή μας αυ

Πώς τα ελληνικά σχολεία έγιναν τόσο άκυρα;

Το Lifo.gr συνάντησε πέντε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο, συζήτησε μαζί τους για τη σημερινή κατάσταση στα σχολεία και μοιράστηκε τις σκέψεις τους για την εκπαίδευση στην Ελλάδα και το μέλλον της.  Πώς τα ελληνικά σχολεία έγιναν τόσο άκυρα; 5 φιλότιμοι εκπαιδευτικοί, από δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, μιλούν στην Κορίνα Φαρμακόρη για τον συχνά μάταιο αγώνα τους με ένα χρεοκοπημένο σύστημα. "Η κοινωνία, κυρίως όσον αφορά το λύκειο, δεν περιμένει τίποτε από το σχολείο" λέει ο Α., ο οποίος εργάζεται οκτώ χρόνια ως αναπληρωτής καθηγητής και φέτος (2016) διδάσκει σε τέσσερα λύκεια της Αθήνας.  "Τα παιδιά, όσο μεγαλώνουν, δεν αγαπάνε το σχολείο και ιδιαίτερα στο λύκειο το θεωρούν χαμένο χρόνο" συνεχίζει.  "Είμαστε ενήλικες, και όμως, αν μας βάλουν σε μια καρέκλα να μας μιλάει κάποιος για επτά ώρες, θα αυτοαναφλεγούμε". "Για να επιλέξει κανείς να διδάξει πρέπει να το αγαπά, δεν είναι απλώς ένα επάγγελμα για

"Μακεδονικό" Γραμματόσημο στα Σκόπια

Η λέξη "διαχρονικά", που χρησιμοποίησε η κ. Γκατζούλη, δεν είναι άνευ σημασίας.  Σαν κάτοικος του εξωτερικού, είναι σε θέση να ξέρει, από πρώτο χέρι, ότι η προπαγάνδα των Σκοπίων έχει αρχίσει πολλά χρόνια πριν στο εξωτερικό, όταν εμείς κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου και όταν ακόμα δεν είχε τεθεί επίσημα θέμα Μακεδονικού κράτους. Πολλά χρόνια πριν, στο Τορόντο του Καναδά αλλά και αλλού, έβλεπες μαγαζιά, με ταμπέλες στις πόρτες, που έγραφαν σε μια Σλαβο ... κάτι γλώσσα, "Μιλάμε Μακεδονικά", όπως λέμε "Εδώ μιλάμε Αγγλικά".  Δεν κατάλαβα τότε, τι σήμαινε αυτό. Θυμάμαι επίσης, σε μια επίσκεψη στην οδοντιατρική σχολή της πόλης, ανέθεσαν σε έναν Έλληνα φοιτητή, να με εξετάσει (υπό την επίβλεψη του καθηγητή του βέβαια), λόγω της γλώσσας.  Μεταξύ άλλων, μου είπε, ότι ο αδελφός του είχε αρραβωνιαστεί με μια κοπέλα από την Μακεδονία.  Ελληνίδα δηλαδή, βιάστηκα εγώ.  Όχι, Ελληνίδα, Μακεδόνισσα, επέμεινε ο φοιτητής.  Ρώτησα από που είναι η κοπέλα κα