Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κινηματογραφική Βιομηχανία στην Ελλάδα;

Παρατίθεται αυτούσιο το άρθρο από το Greek Reporter, το οποίο δεν επιδέχεται κανενός είδους σχολιασμό.

Ακόμα μια Αμερικάνικη παραγωγή με μια καθαρά ελληνική ιστορία που θα εξαργυρώσει στις κινηματογραφικές αίθουσες δεν κατάφερε να κάνει ούτε μια ημέρα γύρισμα στην Ελλάδα. Πρόκειται για την νέα ταινία με θέμα τη ζωή του Ηρακλή που υποδύεται ο “βράχος” Dayne Johnson.




Και αυτή η παραγωγή όπως και δεκάδες άλλες (βλ. Μέγας Αλέξανδρος, Ωνάσης, Τροία κ.α.) “έφαγε πόρτα,” από ένα κράτος και τους κατέχοντες, επικίνδυνους για τη διεθνή εικόνα της χώρας αλλά και των ανθρώπων της. Γιατί εδώ το θέμα δεν είναι πολιτικό, είναι απλά ανθρώπινο. Όταν καποιος σoυ χτυπάει την πόρτα – όποιος και αν είναι – συνήθως δεν τους κλείνουμε την πόρτα στη μούρη. Όπως μας αποκάλυψε ο σεναριογράφος της ταινίας, Εβαν Σπηλιωτόπουλος, όταν οι παραγωγοί, αλλά και ο ίδιος ο Dwayne, έκαναν το λάθος να σκεφτούν να κάνουν γυρίσματα στον τόπο του Ηρακλή, δυστυχώς “έφαγαν πόρτα.”

Και κάποιος θα μπορούσε να πεί μα γιατί ασχολείστε τώρα με αυτό το θέμα; Δεν έχει ποιο σοβαρά προβλήματα η χώρα που μαστίζεται από την ανεργία, τους προυπολογισμούς που βγαίνουν με δανεικά, αλλά και τις υπόλοιπες κοινωνικές συνέπειες της οικονομικής κρίσης ;

Ασχολούμαστε γιατί αυτό το μικρό παράδειγμα είναι αντιπροσωπευτικό της κουλτούρας αυτών που υπερψηφίζονται τα τελευταία χρόνια να κυβερνούν την χώρα, αλλά και να την βγάλουν από την κρίση. Δείχνει την ανεπάρκεια τους να δημιουργήσουν μία θετική εικόνα για τη χώρα – πέρα από την φυσική ομορφιά που την βρήκαν έτοιμη – αν είναι δυνατόν να παίρνουν εύσημα επειδή ο ήλιος φέρνει τουρίστες;

Όταν λοιπόν σοβαροί άνθρωποι που τυχαίνει να μην είναι Έλληνες και να μην ξέρουν την ελληνική πραγματικότητα έρχονται σαν επισκέπτες ωστε να προσπαθήσουν να βρουν ό,τι χρειάζεται για να γίνει μία ταινία (ή μερος της) στην Ελλάδα, αυτοί οι αντιπρόσωποι μας και οι συνεργάτες τους, (δεν ξέρω καν ποιοι είναι, μπορεί να είναι το κέντρο κινηματογράφου, το υπουργείο πολιτισμού, τουρισμού, αλλά ακόμα και ιδιωτικές εταιρείες παραγωγής που θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν από μόνες τους) αντιμετωπίζουν αφ’ υψηλού σε αυτούς που ήρθαν να αφήσουν χρήματα στην χώρα και να την προβάλλουν.

Είναι ανθρώπινο το ερώτημα εδώ: που είναι η φιλοξενία μας; Γιατί κανένας δεν μπορούσε να βοηθήσει, έστω να πάρει αυτους τους ανθρώπους από το χέρι και να τους συστήσει σε κάποιες εταιρείες παραγωγής στην Ελλάδα, και ας έφευγαν μόνοι τους, αλλά όχι να τους ρίχνουμε και πόρτα; Ποιοι νομίζουμε ότι είμαστε δηλάδή; Μήπως ακόμα και τώρα εν μέσω κρίσης καποιοι φέρονται σαν ψωνισμένοι απόγονοι των γαμάτων Αρχαίων;

Και ναι, να είμαστε περήφανοι για την ιστορία μας, αλλά να μην την ντροπιάζουμε. Γιατι μόνο ντροπή μπορει να νιώσει ένας Έλληνας όταν αξιόλογοι παραγωγοί ταινιών και κορυφαίοι ηθοποιοί του Χόλιγουντ, του λένε ο ένας μετά τον άλλον ότι έφαγαν πόρτα στην Ελλάδα! Μπράβο, ρίξαμε πόρτα στον Ηρακλή και πήγε Βουδαπέστη, όπως γίνεται και με πολλές άλλες παραγωγές και με ακόμα περισσότερες επενδύσεις εκτος κινηματογράφου που έρχονται και φεύγουν από την χώρα.

Πόσο δύσκολο είναι να βρεθούν κάποιοι άνθρωποι που θα δείξουν ένα σοβαρό πρόσωπο σε αυτους που θέλουν να προβάλουν την χώρα, και μετά αφήστε τους άλλους να κρίνουν το προιόν;

Όσες πόρτες και αν ρίξετε, επειδή απλά η ιστορία είναι πολύ ποιο σημαντική από την ματαιοδοξία και την νεοελληνική κουλτούρα του “είμαστε οι μάγκες της Μεσογείου”, ο κόσμος θα συνεχίσει να επεξεργάζεται και να διαδίδει τις ελληνικές αξίες είτε θέλουμε, είτε όχι. Πιστεύω θα είναι με το μέρος μας να είμαστε παρόντες – όπως μπορούμε – στις παραγωγές που σχετίζονται με την ιστορία και την πολιτιστική παρακαταθήκη που μας άφησαν αυτοί που αν ζούσαν σήμερα θα είχαν εξοστρακίσει ολόκληρο τον πολιτικό κόσμο της χώρας.

Και ναι, έχει λεφτά η δουλειά, αλλα και θέσεις εργασίας! Αν ο Ηρακλής έκανε γυρίσματα στην Ελλάδα, οι συντελεστές θα άφηναν πολλά, και θα έφερναν και τουρίστες, όπως τότε που το “Mammia Mia” βούλιαξε τη Σκιάθο. Άλλο αν οι παραγωγοί πέρασαν πολλά δεινά για να γυρίσουν την ταινία τους στην Ελλάδα. Σε μία Ελλάδα που όχι μόνο δεν δίνει απολύτως κανένα κίνητρο σε παραγωγές, αλλά από πάνω κάποιοι ψωνισμένοι δεν καταδέχονται να μιλήσουν στους παραγωγούς της Paramount. Η επιστροφή ΦΠΑ (αμέσως και όχι μετά από χρόνια), η παροχή χώρων γυρισμάτων, η εύκολη έκδοση αδειών για εξωτερικά γυρίσματα κ.α., είναι δεδομένα στις χώρες που ξέρουν να εκμεταλλευτούν την εικόνα τους. Μπράβο μας λοιπόν, ρίξαμε πόρτα στον Dwayne και την παρέα του, αλλά αυτοί ακόμα μιλούν με τα καλύτερα λόγια για μας. Ποιος είναι ποιο Έλληνας τώρα;


Δείτε τη συνέντευξη με τον Έλληνα σεναριογράφο της ταινίας, Έβαν Σπηλιωτόπουλο, και ανακαλύψτε πώς και γιατί δεν γυρίστηκε ο Ηρακλής στην Ελλάδα.


Δείτε το άρθρο
Έχετε κάποιο σχόλιο; Εσείς τι λέτε γι' αυτό; Η γνώμη σας είναι σημαντική!
Πατήστε ΚΟΙΝΗ ΧΡΗΣΗ να το μοιραστείτε στο αγαπημένο σας μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Σχόλια

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ομοφυλοφιλία και Facebook

Έγινε πολύς θόρυβος για την φωτογραφία του κ. Αύγουστου Κορτώ, στην οποία εμφανιζόταν ο ίδιος να ανταλλάσσει ένα φιλί με τον σύντροφο του.  Η φωτογραφία φέρεται να ανέβηκε από τον κ. Κορτώ στο facebook, το οποίο με την σειρά του την κατέβασε, ως ανεπιθύμητη.  Διαβάζοντας άρθρο στο Κουτί της Πανδώρας , το οποίο αναφέρεται στο περιστατικό, αυτό που με εντυπωσιάσε δεν ήταν το άρθρο, που είχε κυρίως ειδησεογραφικό χαρακτήρα, αλλά τα σχόλια, που επακολούθησαν κάτω από αυτό.  Πολλές και διαφορετικές οι απόψεις, με πιο ενδιαφέροντα τα υβριστικά σχόλια, που απαντούσαν σε άλλα σχόλια αναγνωστών. Πως μπορεί κάποιος να είναι τόσο ανοιχτός, προοδευτικός, φιλελεύθερος και δημοκρατικός στις απόψεις του και να υποστηρίζει το δικαίωμα ενός ομοφυλόφυλου ζευγαριού στην σχέση του και ταυτόχρονα να μην μπορεί να σεβαστεί μια άλλη άποψη, όταν είναι αντίθετη με την δική του;  Όταν κάποιος υποστηρίζει, ότι έχουμε δικαίωμα να επιλέγουμε ελεύθερα τον σεξουαλικό μας προσανατολισμό και ό...

Πώς τα ελληνικά σχολεία έγιναν τόσο άκυρα;

Το Lifo.gr συνάντησε πέντε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο, συζήτησε μαζί τους για τη σημερινή κατάσταση στα σχολεία και μοιράστηκε τις σκέψεις τους για την εκπαίδευση στην Ελλάδα και το μέλλον της.  Πώς τα ελληνικά σχολεία έγιναν τόσο άκυρα; 5 φιλότιμοι εκπαιδευτικοί, από δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, μιλούν στην Κορίνα Φαρμακόρη για τον συχνά μάταιο αγώνα τους με ένα χρεοκοπημένο σύστημα. "Η κοινωνία, κυρίως όσον αφορά το λύκειο, δεν περιμένει τίποτε από το σχολείο" λέει ο Α., ο οποίος εργάζεται οκτώ χρόνια ως αναπληρωτής καθηγητής και φέτος (2016) διδάσκει σε τέσσερα λύκεια της Αθήνας.  "Τα παιδιά, όσο μεγαλώνουν, δεν αγαπάνε το σχολείο και ιδιαίτερα στο λύκειο το θεωρούν χαμένο χρόνο" συνεχίζει.  "Είμαστε ενήλικες, και όμως, αν μας βάλουν σε μια καρέκλα να μας μιλάει κάποιος για επτά ώρες, θα αυτοαναφλεγούμε". "Για να επιλέξει κανείς να διδάξει πρέπει να το αγαπά, δεν είναι απλώς ένα επάγγελμα για ...

Πρωταθλήτρια Κόσμου η Νομική Σχολή

Αντιμέτωπη με πανεπιστήμια κολοσσούς, η Νομική Αθηνών, μας έκανε περήφανους, αποδεικνύοντας ότι κανένα πανεπιστημιακό κατεστημένο, όποιο κι αν είναι αυτό, ακόμα και το περιώνυμο Χάρβαρντ, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δύναμη του πνεύματος. Συνολικά, η Ομάδα της Νομικής Σχολής Αθηνών κέρδισε οκτώ βραβεία/διακρίσεις του φετινού διαγωνισμού FDI Moot: το Skadden, Arps Τrophy FDI Moot 2015 για τη νίκη της στον Μεγάλο Τελικό του διαγωνισμού,  το Baker & McKenzie Prize 2015 για την υψηλότερη βαθμολογία (γραπτή και προφορική απόδοση) μεταξύ όλων των ομάδων που συμμετείχαν στους αγώνες της προκριματικής φάσης (Highest Ranked Team),  το Βραβείο του Καλύτερου Υπομνήματος Προσφεύγοντος Επενδυτή (Best Claimant Memorial),  το Βραβείο του Τέταρτου Καλύτερου Υπομνήματος αναφορικά με τον υπολογισμό της αποζημίωσης του επενδυτή (4th Ranked Damages Aspect in a Memorial),  το Βραβείο για τον Καλύτερο Αγορητή του Μεγάλου Τελικού (Βest Αdvocate in the Final Hearing), που έ...