Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ένας πολίτης στην ΔΕΗ

Θα σας διηγηθώ εδώ μια ιστορία, που εκτυλίχθηκε πρόσφατα μπροστά μου, σε μια επίσκεψη μου στα γραφεία της ΔΕΗ στο Μαρούσι.  Είναι χαρακτηριστικό αυτής της ιστορίας, το ήθος και η νοοτροπία κάποιων δημοσίων υπαλλήλων και ο τρόπος, που αντιμετωπίζουν τον πολίτη και την δουλειά τους.

Περίμενα στην σειρά, μπροστά στο γραφείο της υπαλλήλου, που ήταν αρμόδια για συνδέσεις ρολογιών και διάφορες παρεμφερείς υποθέσεις.  Μπροστά μου ήταν ένας συνταξιούχος, που προσπαθούσε να καταλάβει, τι έπρεπε να κάνει, για να ξεκαθαρίσει ένα μπλέξιμο, που υπήρχε με δυο δικά του ρολόγια της ΔΕΗ, που επί πλέον ήταν και σε διαφορετικά ονόματα.

Η υπάλληλος του εξηγούσε και όχι με το καλύτερο ύφος, τι δικαιολογητικά έπρεπε να φέρει, για να αλλάξει το καθεστώς με τα δυο ρολόγια.  Ήταν ένας όχι ευκαταφρόνητος αριθμός δικαιολογητικών, που ο δυστυχής συνταξιούχος προσπαθούσε να απομνημονεύσει, αλλά με πολλές απορίες.

Βιαζόμουν (ποιος δεν βιάζεται σήμερα), αλλά επίσης καταλάβαινα, ότι ο άνθρωπος όχι μόνο δεν είχε καταλάβει απόλυτα τι έπρεπε να φέρει από πλευράς χαρτιών, αφού κανείς δεν είχε προβλέψει, να υπάρχει ένα κομμάτι χαρτί, που να λέει, τι απαιτείται για την τάδε περίπτωση, αλλά επί πλέον φοβόταν, μήπως τα δικαιολογητικά που θα έφερνε, δεν ήταν ισχυρά και συνέχιζε να ζητάει διευκρινήσεις.

Η κατάσταση από πλευράς υπαλλήλου έγινε τεταμένη, άγνωστο για ποιους λόγους και οι απαντήσεις της έρχονταν κοφτές, λιγόλογες, μόλις στα όρια της στοιχειώδους ευπρέπειας και λίγο απείχαν από την αγένεια.  Ο άνθρωπος απομακρύνθηκε διστακτικά, αισθανόμενος ότι δεν έχει πάρει όλες τις απαντήσεις και τις διαβεβαιώσεις που θα ήθελε, για να είναι σίγουρος ότι η δουλειά του θα γίνει.

Πριν απομακρυνθεί εντελώς, στράφηκε μια τελευταία φορά στην υπάλληλο και ρώτησε, αν η υπεύθυνη δήλωση που του ζήταγε, έπρεπε να είναι θεωρημένη από το αστυνομικό τμήμα ή μπορούσε να είναι και από το ΚΕΠ της γειτονιάς του.  Η υπάλληλος φανερά ενοχλημένη του απάντησε κοφτά, να φέρει μια υπεύθυνη δήλωση θεωρημένη, τέλος.  Δεν είχε απαντήσει στην ερώτηση του.

Εκνευρίστηκα με την στάση της και στράφηκα εγώ προς τον άνθρωπο και του είπα, "πηγαίνετε στο ΚΕΠ, αν σας βολεύει και θα εξυπηρετηθείτε εξ ίσου καλά με το αστυνομικό τμήμα.  Είναι το ίδιο".  Ήθελα με τον τρόπο αυτό να την αφυπνίσω και να της δείξω, ότι ήταν πολύ απλό, να απαντήσει στην ερώτηση του ανθρώπου και ότι το ύφος των σαράντα καρδιναλίων, που είχε υιοθετήσει, δεν βοηθούσε καθόλου.  Ο συνταξιούχος με ευχαρίστησε και έφυγε.

Η όλη εικόνα, δεν απείχε πολύ από αυτό που καθημερινά αντιμετωπίζουν χιλιάδες Έλληνες, που σύρονται στις διάφορες δημόσιες υπηρεσίες και καλούνται να καλύψουν, με προσωπικό κόστος τις αδυναμίες του Ελληνικού κράτους.  Αυτό που πήρε μαζί του φεύγοντας ο συνταξιούχος από την επαφή του με την ΔΕΗ ήταν τα εξής:

  1. Ελλιπείς πληροφορίες:  Πόσο δύσκολο μπορεί, να ήταν, να του δώσουν ένα χαρτί, που να περιγράφει με απλό τρόπο τα δικαιολογητικά, που απαιτούνταν για την περίπτωση του;  Από απλό έως γελοίο.
  2. Περιφρόνηση: Γιατί θα έπρεπε ο συνταξιούχος και ο κάθε Έλληνας, να γνωρίζει και να κατανοεί τις διαδικασίες του κάθε δημόσιου οργανισμού σ' αυτή την χώρα;  Και αν ακόμα τις γνώριζε από παλιά, ποιος του εξασφάλιζε, ότι δεν είχαν στο μεταξύ αλλάξει, γιατί κάποιος καρεκλοκένταυρος σκέφθηκε να προσθέσει και κάτι άλλο;  Τι θα γινόταν, αν έφερνε μια δήλωση από το ΚΕΠ και του έλεγαν, "Α, όχι, έπρεπε να είναι από την αστυνομία.  Δεν μας κάνει.";  Είχε άδικο ο πολίτης να τους φοβάται και να ρωτάει την πιο μικρή λεπτομέρεια;  Ξέρει κανείς σ' αυτή την χώρα, τι είναι λογικό, κατά την άποψη του δημοσίου και τι δεν είναι;
  3. Απαξίωση: Που οφειλόταν και σε τι βοηθούσε τον πολίτη αυτόν, το αλαζονικό και υποτιμητικό ύφος της υπαλλήλου;  Είχε κατανοήσει η γυναίκα αυτή, ποια ήταν η δουλειά της;  Της είχε εξηγήσει κάποιος, ότι η δουλειά της ήταν, να εξηγεί και να ξαναεξηγεί, όταν αυτό δεν έφτανε, με υπομονή και χωρίς να ασκεί κριτική;  Τι σημασία είχε, αν ο πολίτης ρωτούσε "χαζές" ερωτήσεις;  Χαζές για την υπάλληλο, λογικές για τον πολίτη, οι απορίες του ήταν δικές του.  Ρωτούσε και αυτό θα έπρεπε, να είναι αρκετό, για να πάρει απαντήσεις.

Αν δηλαδή έστω κάποιος πολίτης έχει μέτριο διανοητικό επίπεδο, που δεν τον βοηθάει, να καταλάβει με την πρώτη, τι πρέπει να κάνει, αυτός δεν πρέπει να κάνει την δουλειά του;  Μήπως να βάλουν μια πινακίδα στην ΔΕΗ, ότι "Εξυπηρετούνται πολίτες με IQ άνω του μετρίου.  Οι υπόλοιποι, να κόψουν τον λαιμό τους.  Εκ της Διευθύνσεως" ή εναλλακτικά, "Οι υπάλληλοι θα λένε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά άπαξ.  Ότι καταλάβατε, καταλάβατε.  Για τους υπόλοιπους λυπούμαστε, δεν θα μπορέσουμε.  Έχουμε κι άλλες δουλειές να κάνουμε και ΟΧΙ, η εξυπηρέτηση του πολίτη ΔΕΝ είναι προτεραιότητα μας".


Σχόλια

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ομοφυλοφιλία και Facebook

Έγινε πολύς θόρυβος για την φωτογραφία του κ. Αύγουστου Κορτώ, στην οποία εμφανιζόταν ο ίδιος να ανταλλάσσει ένα φιλί με τον σύντροφο του.  Η φωτογραφία φέρεται να ανέβηκε από τον κ. Κορτώ στο facebook, το οποίο με την σειρά του την κατέβασε, ως ανεπιθύμητη.  Διαβάζοντας άρθρο στο Κουτί της Πανδώρας , το οποίο αναφέρεται στο περιστατικό, αυτό που με εντυπωσιάσε δεν ήταν το άρθρο, που είχε κυρίως ειδησεογραφικό χαρακτήρα, αλλά τα σχόλια, που επακολούθησαν κάτω από αυτό.  Πολλές και διαφορετικές οι απόψεις, με πιο ενδιαφέροντα τα υβριστικά σχόλια, που απαντούσαν σε άλλα σχόλια αναγνωστών. Πως μπορεί κάποιος να είναι τόσο ανοιχτός, προοδευτικός, φιλελεύθερος και δημοκρατικός στις απόψεις του και να υποστηρίζει το δικαίωμα ενός ομοφυλόφυλου ζευγαριού στην σχέση του και ταυτόχρονα να μην μπορεί να σεβαστεί μια άλλη άποψη, όταν είναι αντίθετη με την δική του;  Όταν κάποιος υποστηρίζει, ότι έχουμε δικαίωμα να επιλέγουμε ελεύθερα τον σεξουαλικό μας προσανατολισμό και ό...

Πώς τα ελληνικά σχολεία έγιναν τόσο άκυρα;

Το Lifo.gr συνάντησε πέντε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο, συζήτησε μαζί τους για τη σημερινή κατάσταση στα σχολεία και μοιράστηκε τις σκέψεις τους για την εκπαίδευση στην Ελλάδα και το μέλλον της.  Πώς τα ελληνικά σχολεία έγιναν τόσο άκυρα; 5 φιλότιμοι εκπαιδευτικοί, από δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, μιλούν στην Κορίνα Φαρμακόρη για τον συχνά μάταιο αγώνα τους με ένα χρεοκοπημένο σύστημα. "Η κοινωνία, κυρίως όσον αφορά το λύκειο, δεν περιμένει τίποτε από το σχολείο" λέει ο Α., ο οποίος εργάζεται οκτώ χρόνια ως αναπληρωτής καθηγητής και φέτος (2016) διδάσκει σε τέσσερα λύκεια της Αθήνας.  "Τα παιδιά, όσο μεγαλώνουν, δεν αγαπάνε το σχολείο και ιδιαίτερα στο λύκειο το θεωρούν χαμένο χρόνο" συνεχίζει.  "Είμαστε ενήλικες, και όμως, αν μας βάλουν σε μια καρέκλα να μας μιλάει κάποιος για επτά ώρες, θα αυτοαναφλεγούμε". "Για να επιλέξει κανείς να διδάξει πρέπει να το αγαπά, δεν είναι απλώς ένα επάγγελμα για ...

Πρωταθλήτρια Κόσμου η Νομική Σχολή

Αντιμέτωπη με πανεπιστήμια κολοσσούς, η Νομική Αθηνών, μας έκανε περήφανους, αποδεικνύοντας ότι κανένα πανεπιστημιακό κατεστημένο, όποιο κι αν είναι αυτό, ακόμα και το περιώνυμο Χάρβαρντ, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δύναμη του πνεύματος. Συνολικά, η Ομάδα της Νομικής Σχολής Αθηνών κέρδισε οκτώ βραβεία/διακρίσεις του φετινού διαγωνισμού FDI Moot: το Skadden, Arps Τrophy FDI Moot 2015 για τη νίκη της στον Μεγάλο Τελικό του διαγωνισμού,  το Baker & McKenzie Prize 2015 για την υψηλότερη βαθμολογία (γραπτή και προφορική απόδοση) μεταξύ όλων των ομάδων που συμμετείχαν στους αγώνες της προκριματικής φάσης (Highest Ranked Team),  το Βραβείο του Καλύτερου Υπομνήματος Προσφεύγοντος Επενδυτή (Best Claimant Memorial),  το Βραβείο του Τέταρτου Καλύτερου Υπομνήματος αναφορικά με τον υπολογισμό της αποζημίωσης του επενδυτή (4th Ranked Damages Aspect in a Memorial),  το Βραβείο για τον Καλύτερο Αγορητή του Μεγάλου Τελικού (Βest Αdvocate in the Final Hearing), που έ...